Vilka delar av huset behöver ni boka för att eventet ska bli så bra som möjligt? Vi tittar på husritningarna och grovskissar lite.
Vad händer timmarna innan, under och efter eventet? Vilka roller bör finnas i ert crew och vem gör vad för att allt ska fungera?
Klarar ni av detta? Kan en och samma person verkligen vara DJ samtidigt som hen ska ta betalt i entrén? Behöver ni vara fler i ert crew? På vilket sätt bör ni marknadsföra eventet? Med hjälp av oss utvecklar ni tidslinjen och ser vad behöver fixas innan eventet.
Brygghusets lokaler är alltid kostnadsfria för unga mellan 16-29 år. Finns det några andra kostnader? Det är viktigt att ni inte planerar ett event som går med förlust.
Att få olika arrangörer att mötas och dra nytta av varandra blir ofta bra för resultatet. Vilken typ av innehåll och andra arrangörer skulle stärka ert event? Här hjälper vi ofta till med att hitta lämpliga personer/arrangörer som har arrangerat på Brygghuset tidigare.
Nästa möte blir en avstämmning innan själva eventet, alltså genomförandet. Här uppdaterar vi tidslinjen en gång till och stämmer av "att-göra-listan". Har ni koll eller inte?
Vi guidar dig genom de viktiga delarna som krävs inför ett event.
Ladda ner och skriv ut hela guiden.