Borås Stad
Do-it-yourself-arenan för ungas innehåll!
Följ oss på Facebook
Följ oss på Instagram
Följ oss på Youtube!
Följ oss på Facebook
Följ oss på Instagram
Följ oss på Youtube!
Do-it-yourself-arenan för ungas innehåll!
Brygghuset
Borås Stad

Del 2. Planering

Omfattning – Hur stort tänker ni?

Vilka delar av huset behöver ni boka för att eventet ska bli så bra som möjligt? Vi tittar på husritningarna och grovskissar lite.

eventdagen – Vi skapar en tidslinje

Vad händer timmarna innan, under och efter eventet? Vilka roller bör finnas i ert crew och vem gör vad för att allt ska fungera?

planering – ”att-göra-lista”

Klarar ni av detta? Kan en och samma person verkligen vara DJ samtidigt som hen ska ta betalt i entrén? Behöver ni vara fler i ert crew? På vilket sätt bör ni marknadsföra eventet? Med hjälp av oss utvecklar ni tidslinjen och ser vad behöver fixas innan eventet.

Ekonomi – Vad har ni för kostnader?

Lokalen på Brygghuset är oftast kostnadsfri för unga mellan 16-29 år. Finns det några andra kostnader? Det är viktigt att ni inte planerar ett event som går med förlust. 

MATCHMAKING

Att få olika arrangörer att mötas och dra nytta av varandra blir ofta bra för resultatet. Vilken typ av innehåll och andra arrangörer skulle stärka ert event? Här hjälper vi ofta till med att hitta lämpliga personer/arrangörer som har arrangerat på Brygghuset tidigare.

BOKA NYTT MÖTE med brygghuset

Nästa möte blir en avstämmning innan själva eventet, alltså genomförandet. Här uppdaterar vi tidslinjen en gång till och stämmer av "att-göra-listan"PDF. Har ni koll eller inte?

» DEL 3. GENOMFÖRANDE

S.K.A.P.A-GUIDENS FYRA DELAR


Vi guidar dig genom de viktiga delarna som krävs inför ett event.

DEL 1. UPPSTART

DEL 2. PLANERING

DEL 3. GENOMFÖRANDE

DEL 4. UPPFÖLJNING


DELA PÅ SOCIALA MEDIER

FACEBOOK

instagram

NYHETSBREV

Vill du ha koll på vad som händer på Brygghuset? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet skickas när vi har något spännande att berätta.